TeknoMania Bilişim Platformu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

TeknoMania Bilişim Platformu

TeknoMania Bilişim Platformu
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Diablo III

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Yönetici
Yönetici
Admin


Mesaj Sayısı : 136
Nerden : nereye
Kayıt tarihi : 01/08/08

Diablo III Empty
MesajKonu: Diablo III   Diablo III Icon_minitimePaz Ağus. 03, 2008 4:56 pm

Diablo III Diablo3-oibyk1Diablo III
KATEGORİ : FRP - RPG
ÜRETİCİ FİRMA : Blizzard
YAYINCI FİRMA : Blizzard
OYUNUN SİTESİ : www.blizzard.com/diablo3/
HANGİ OYUNA BENZİYOR? : Diablo II

Şeytani güçler geri dönüyor!

“Diablo, Mephisto ve Baal’in insanlığı kötü emelleri için esir etme planlarının boşa çıkartılması ve ruh taşlarının parçalanmasının ardından 20 yıl geçmişti... Onlara karşı savaşanların hafızasından bu anı çok yavaş siliniyor ve ruhlarındaki yara halen yanıyordu...

Deckard Cain, şeytani güçlerin yeniden kıpırdanışları hakkında bilgi toplamak için Tristram Katedrali’nin kalıntılarını araştırmaya gittiğinde, tıpkı Diablo’nun dünyaya ilk girdiği gibi bir kuyruklu yıldız aynı yere düştü... Yıldız, içinde kara bir kehanet barındırıyor ve Tapınak kahramanlarını, ölümlülerin dünyasını Yanan Cehennem’in (Burning Hells) yükselen gücüne karşı korumaya çağırıyordu ve hatta bu çağırış Cennet’in koruyucularını bile Cennet’i korumaya topluyordu...”

Belki birçoğumuz için sıradan bir gündü, belki de sıra dışı şeyler yaşamıştık... Birçok hayranı içinse, Diablo III’ün duyurulduğu haftaydı, geçtiğimiz günler.

Sinematik ve oyun içi videolarının yayınlanmasıyla, beklenen Diablo III resmen duyurulmuş oldu ve aslında Blizzard, Barbarian ve Witch-Doctor karakterlerini tanıttığı 20 dakikalık videoyla da Diablo III’ü uzun bir zamandır sessizce hazırladığını ortaya çıkarmış oldu.

Biz de hemen oyun içi videoyu, yapılan açıklamaları, röportajları, görüntüleri, Internet’te Diablo III hakkında yazılan bilgileri araştırarak, Diablo’nun ne aşamaya geldiğini öğrenmeye çalıştık.

“This place is thick with the stench of ghouls...”

Yayınlanan videoları ağzımız açık bir şekilde izledikten sonra, ilk göze çarpanlar, renklendirilmiş ve daha interaktif hale gelmiş Diablo dünyası oldu. Karamsar ve karanlık ambians halen devam etse de, yeni nesil oyun dünyasına çok şık bir şekilde terfi ettirilen Diablo III daha etkileşimli daha ‘ışıklı’ bir dünya gibi gözükmekte. Aslında özellikle ışıklandırmalardan ve modellemelerden ötürü, geliştirilmiş bir Warcraft 3 grafik motoru ile karşı karşıya olduğumuzu düşünmedim değil. Çünkü oyun içi görüntülerde gördüğümüz, kamera açısı, yakın çekim yapabilme, savaş anları, karakter animasyonları, silahların etrafında sahip olduğu element gücüne göre bir ışığın oluşması gibi özelliklere Warcraft 3 hayranları da bir hayli aşinadır.

Aynı zamanda oyundaki karakterler ve yaratıklar özenle detaylandırılarak hazırlanmış. Karakterlerimize yüksek özellikli zırhlar veya giysiler verdiğimizde de bu detayı fark etmemek mümkün değil, zaten her karakter için ayrı ayrı özel olarak hazırlanan eşya yelpazesi Diablo’nun ve dolayısıyla Blizzard’ın övündüğü bir noktadır.

Ara yüz ise daha kullanışlı hale getirilmiş. Eskiden sağlık ve mana iksirlerinin olduğu yerde şimdi yetenek ve/veya büyü simgeleri bulunmakta (World of Warcraft benzeri) ve bu sayede eskide olduğu gibi F1, F2, F3... kısa yollarında kaybolmamıza gerek kalmıyor. Çünkü aynı zamanda ‘mouse wheel’ veya ‘tab’ tuşu ile de yetenekler arasında değişim yapabiliyoruz. Böylece Blizzard’ın dediğine göre sadece fare ile oynayabileceğimiz şekilde basit ama bir o kadar da arka arkaya yetenek/büyük manevraları yapabileceğimiz kullanışlı bir kontrol sistemi oyuna entegre edilmiş. Peki o zaman sağlık veya mana iksirlerini nasıl kullanacağız? Şimdilik gözüken, sağlığımızı öldürdüğümüz yaratıklardan düşen iksirlerle yanımızda taşımadan direkt olarak tamamlıyoruz. Bunun sebebi savaş hızının ve oyun heyecanının eski oyunlarda iksirlerle kaybolup gitmesi. Yere düşen iksirlerden sadece biz değil grubumuzdaki tüm karakterler yararlanabiliyor ki bu da oyunun akıcılığını bir hayli yükselten bir unsur olmuş.

Yavaş ol... Taşları devireceksin...

Henüz 2 karakter sınıfı açıklanmış durumda; Barbarian ve Witch-Doctor. Barbarian aynı şekilde yer alsa da, Witch-Doctor, Diablo II’deki ‘Necromancer’a denk düşüyor gibi. Barbarian yine bildiğimiz kaslı, vurdu mu kıran, engel tanımayan yakın dövüş ustası... Fakat Diablo III’ün yeni kabiliyetleri ile Barbarian da bir hayli yol almış. Oyun dünyasındaki her şey birebir kullanılamasa da veya etkilenmese de bazı yerlerin yıkılarak, vurularak, avantaja çevrilmesi sağlanmış. Çünkü eski oyunlara göre ‘çevre’ faktörü artık oyunun bir parçası. Göz alıcı grafiklere, başarılı fizik motoru da eklenince Diablo dünyası gerçekten oyuncular için çok davetkâr hale gelmiş. Parçalanan yerler, dökülen köprüler, kırılan duvarlar, sağdan soldan tırmanan yaratıklar, aşağı düşen cesetler Diablo III’ün göze çarpan yeniliklerinden. Unutmadan söyleyelim... Oyun içi videosunda gördüğümüz kadarıyla, zindanda dolaşıp aşağı yukarı katlara çıkarken ilk iki oyundaki gibi bir kapıya tıklayıp kendimizi gitmek istediğimiz yerde bulmuyoruz artık. Karakterimizle bir merdivenden aşağı inerek veya yukarı tırmanarak katlar arasında dolaşabiliyoruz.

Witch-Doctor’dan da bahsetmek gerekirse, kesinlikle Necromancer’ın tahtına aday... Öldürücü büyüleriyle, cesetlerden kendine hayvancıklar yaratabilmesiyle ve hatta bu hayvanları yine büyüleriyle daha güçlü hale getirebilmesiyle, yakın dövüş sevmeyip uzaktan müdahale etmeyi sevenler için birebir olmuş. Zaten daha bol ve büyük gruplar halinde saldıran yaratıkların bulunduğu Diablo III’te bu tip bir karakter seçmek de çok eğlenceli olacaktır. Fakat Blizzard yapımcılarının bir açıklamasına göre, Witch-Doctor nevi şahsına münhasır bir karakter olduğundan Diablo III’te Necromancer’ın kaldırılması gibi bir şey söz konusu olmayabilir. Yani iki karakteri de ilerleyen günlerde yan yana görebiliriz.

“Cain hâlâ hayattasın...”

Diablo III'ün dünyası ilk iki oyunun aksine, görevler hikâyeler ve olaylarla dolu, bu da Diablo'nun çok eleştirilen önüne geleni öldür ilerle (hack&slash) türünden terfi ederek RPG & FRP (Rol Yapma Oyunu – Fantastik Rol Yapma Oyunu) klasmanına daha dolu dolu oturmasını sağlayacak. Örneğin zindanda kendilerini savunan ve yardıma ihtiyaçları olan bir grup kişiyle karşılaşabiliyor ve onlara yardım edip bize katılmalarını sağlayabiliyoruz (gösterimde eski simalardan Deckard Cain’i görüyoruz). NPC (bilgisayar kontrollü karakterler) ile yapılan diyaloglar sinematik bir hale getirilmiş ve özel bir pencereye taşınmış, bu da eski oyunun soğukluğunu ve donukluğunu canlandıran artı bir özellik olarak haneye yazılmış.

Görev ve olaylardan bahsetmişken, önemli bir noktanın daha altını çizelim. Diablo hayranları iyi bilirler, Diablo’daki zindanlar, haritalar, yaratıkların yerleri, mağara girişleri, ve benzeri birçok şey oyuna her başlayış da rasgele bilmediğimiz bir şekilde yaratılırdı. Bir önceki oyunda kuzeyde bulunan bir kapı, bir sonraki oyunda güneyde karşımıza çıkabiliyordu. Bu da oyunun kendini tekrarlayıp sıkmasını engelliyor ve yepyeni bir heyecan katıyordu. İşte Blizzard bu özelliği daha da ileri götürerek sadece harita bazlı bu piyango sistemini, olay ve görevler için de hazırlamış. Yani örneğin bir bölgede bir grup zombiyle karşılaştıysanız, bir sonraki oyunda tekrar o bölgede sizden yardım isteyen bir grup savaşçı da görebilirsiniz veya sizden eşlik etmenizi isteyen bir karavan da bulabilirsiniz.

Diablo III Diablo3-oi4byk
Diablo III Diablo3-oi5byk
Diablo III Diablo3-oi6byk
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://teknomania.yetkin-forum.com
 
Diablo III
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
TeknoMania Bilişim Platformu :: Oyun & Game :: Oyun Tanıtım & Haberleri-
Buraya geçin: