TeknoMania Bilişim Platformu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

TeknoMania Bilişim Platformu

TeknoMania Bilişim Platformu
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 SimCity Societies: Destinations

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Yönetici
Yönetici
Admin


Mesaj Sayısı : 136
Nerden : nereye
Kayıt tarihi : 01/08/08

SimCity Societies: Destinations Empty
MesajKonu: SimCity Societies: Destinations   SimCity Societies: Destinations Icon_minitimePaz Ağus. 03, 2008 4:59 pm

SimCity Societies: Destinations Scsocdestinationsbyk1KATEGORİ : Şehir Simülasyonu
ÜRETİCİ FİRMA : Tilted Mill
YAYINCI FİRMA : EA
OYUNUN SİTESİ : simcitysocieties.ea.com
HANGİ OYUNA BENZİYOR? : SimCity Societies
SİSTEM GEREKSİNİMLERİ : Pentium 4 2.8 Ghz ya da üstü, 1 GB RAM, 256 MB Direct X 9.0c destekli Ekran Kartı

Genişleme paketleri veya devam oyunlarının genelde ne olacağı bellidir. Çünkü neyle karşı karşıya olduğunuzu zaten tahmin edebiliyorsunuzdur. Buna ek olarak ya bir iki senaryo daha eklenir konu uzatılır, ya da harita ve içerik gibi unsurlar çoğaltılır. İşin özeti genelde bu şekildedir. Fakat az sayıda ek paket vardır ki oyuna yeni özellikler, yeni sistemler getirir. Neyse ki SimCity Societies: Destinations da böyle olmuş ki, Societies’in veremediklerini vermek için güzel bir adım atılmış.

“Pardon… SimCity’e nasıl gidebiliriz?”

Destinations ek paketi ile oyuna daha güzel bir “hedef” ve odak noktası verilmiş. Bundan sonra haritaya binaları koyup, işleri oluruna bırakamayacağız. Artık düşünmemiz gereken başka şeyler de var, bunlar da yaptığımız binaların ziyaretçilerin ilgisini nasıl çekebileceği gibi ayarlamalar.

Ziyaretçiden kastımız bir nevi turistler. Oyunda, şehrimizin sakinleri dışında bir de artık turistlerimiz var. Şehrinizdeki sosyal enerjiyi ve havayı ayarlamanın dışında bu turistleri şehrinize çekebilmek ve şehrinizde zaman geçirebilmek için elinizden gelenizi yapmanız gerekiyor, çünkü onlar, yüklü miktarda para demek. Bunu elde edebilmek için başlangıçta 2 şey gerekiyor: Ulaşım ve konaklama. Dilerseniz havaalanları ve limanlar gibi büyük ulaşım araçlarıyla yüksek miktarda turisti bir anda şehrinize getirebilirsiniz; ancak tabii bu tip ulaşımlar bir hayli masraflı. Bunun yerine taksi veya otobüs gibi araçları da seçebilirsiniz; fakat az turisti getirebileceğiniz gibi, büyük şehirlerde bu tip ulaşımlar trafiği arttırdığından, şehirdeki mutluluk oranı düşebilir.

Ziyaretçiler şehrinize bir kez gelip kalmaya başladılar mı, bir sonraki aşama olarak yapacak bir şeyler aramaya başlıyorlar. İşler de burada dallanıp budaklanıyor. Çünkü her ziyaretçi kendi karakterine göre yapacak bir şeyler arıyor. Zenginler kumar maceraları istiyor, çocuklu aileler çocuklarının hoşuna gidebilecek eğlenceler bakıyor, gezginler ise sadece turistik mekânlara göz atmak istiyorlar. Elbette çoğu turistin ortak aradığı şeyler de var. Örneğin güzel restoranlarla herkesi bir miktar etkilemek mümkün.

“Buranın gazinoları bir harika!”

Bu noktadan sonra başarılı bir şehir kurabilmedeki en büyük iş, ziyaretçilerinizin karakterini bilmek. Şehrinizin ana bilgi sayfasından hangi turistler arasında iyi veya kötü bir ününüz var öğrenebiliyor hatta tek tek tüm turistlerin kişi bilgilerinden memnuniyet derecelerini görebiliyorsunuz.

Bina çeşitlerinin kolay kullanımı sayesinde de, birçok ziyaretçinin isteğini rahatça yerine getirebileceğiniz büyük kompleksler yapabiliyorsunuz. Örneğin kurmuş olduğunuz dev bir gazinonun çevresine güzel restoranlar, parklar, kulüpler veya sanat galerileri gibi etkinlikler de yapar, buraların ulaşımını konaklama yerlerine başarılı bir şekilde sağlayabilirseniz, yeterli miktarda ilgi çekebilirsiniz demektir. Zaten en dikkat etmeniz gereken unsur, ulaşım. Kesinlikle ziyaretçilerle gitmek istedikleri yerleri iyi bağlamanız gerekiyor.

Oyuna yeni eklenen turist odaklı sistem dışında birkaç yenilik daha bulunmakta. Bunlardan biri orijinal oyunda yamayla da açılan; fakat Destinations’ta direkt olarak bulunan Strateji Modu. Bu mod oyundaki tüm binalara bir “bakım” ücreti ekliyor ve dolayısıyla binalarınızı kurarken daha kâr getirebilecek daha uygun yerler bulabilmek için ekstra çaba sarf ediyorsunuz. Ayrıca şehrinizin kural veya işleyiş mantığında ayarlamalar yapma imkânınız da bulunuyor.

Yeni binalar, afetler, daha basit yol inşası seçenekleri yine Destinations ile orijinal oyuna eklenenlerden birkaçı. Ayrıca sizden değişik taleplerde bulunan çeşitli senaryolar da oyunun devamlılığını yükseltici bir unsur olmuş.

Hedef: SimCity

Teknik olarak ise Destinations, çekirdek oyuna fazla bir geliştirme getirmiyor. Sadece bir miktar oyun motorunun daha hızlı çalışması için performans geliştirmeleri yapılmış; fakat halen büyük şehirlerde sorunlar yaşanabiliyor. Bunların dışında ise grafik ve ses gibi özellikler aynen eskisi gibi duruyor. Zaten çok da değişmesi beklenemezdi. Özetle kolay bir şehir simülasyonu ortaya çıkartan EA, Destinations ek pakedi ile oyuna biraz daha zorlayıcı ve düşündürücü unsurlar getirip, odaklayıcı bir hedef oturtmaya çalışmış. Bunu başarmış diyebiliriz ve SimCity Societies’i beğenenlere Destinations ek pakedini kesinlikle tavsiye edebiliriz. Zira artık memnun etmeniz gereken koca bir turist kafileniz de var…


SimCity Societies: Destinations Scsocdestinations1byk
SimCity Societies: Destinations Scsocdestinations2byk
SimCity Societies: Destinations Scsocdestinations3byk
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://teknomania.yetkin-forum.com
 
SimCity Societies: Destinations
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
TeknoMania Bilişim Platformu :: Oyun & Game :: Oyun Tanıtım & Haberleri-
Buraya geçin: