Çoklu GPU'lardaki mikro kesintiler bir süredir tartışılıyor. Bu kesintiler, çoklu grafik kartlarında saniyede hazırlanan kare sayısı ortalaması yüksek kalsa da kullanıcı tarafından algılanan fps'yi azaltma eğilimi getiriyor. Kullanıcılar donanım tabanlı, üreticiler de yazılım (sürücü) tabanlı bir çözüm düşünürken sorunun aslında şimdi bile varolduğu Radeon HD 4870 X2'de kanıtlandı.
Mikro kesintiler, çoklu GPU çözümlerinde çerçeve hesaplama hızının değişkenlik göstermesinden kaynaklanan bir olgu. İnsan beyninin, saniyede 30 karelik bir akışı kesintisiz görüntü olarak algıladığını varsayın. Buna göre saniyenin 30'da biri aralıklarla, yaklaşık 33 milisaniyede bir, bir karenin çıkmasını bekliyoruz. Ancak çoklu GPU çözümlerinde bazı durumlarda bu aralıklar düzensizleşiyor; örneğin ikinci kare, birinciden 50 ms sonra geliyor ve üçüncüsü de ikincisinden 10 ms sonra. Bu şekilde sizin fps değeriniz 60 kare/saniye bile olsa aslında beyniniz görüntüyü kesintili algılıyor.
Yukarıdaki grafiğin kaynağı PCGH bunu kanıtlamış. Bir de videoları var. Grafikte mavi çizgi, iki kare arasında olması gereken süreyi gösteriyor. Kırmızı ise uç durumlarda Radeon HD 4870 X2'de alınmış bir ölçüm sonucu. Grafiğin dikey ekseni iki kare arasındaki süreyi, yatay ekseni ise kare numarasını gösteriyor.
Tabii bunun çok uç koşullarda gerçekleştiğini de hatırlatmak gerek. Yüksek AA, ayrıntı seviyeleri gibi durumlar için geçerli olan mikro kesinti olasılığı şu an için her kullanıcının görebileceği bir şey olmayabilir -PCHG bunu ortaya çıkarmak için epeyce uğraşmış görünüyor. Bugünün oyunlarında zaten saniyeye çok fazla kare sığdırabilen çift GPU çözümlerinde, herhangi iki kare arasında düzensiz bir sürenin olma olasılığı da azalıyor. Ancak gelecekte donanımı daha da fazla zorlayan oyunların çıkması kaçınılmaz; böylece düşen fps'lerde bu tip bir soruna yakalanma olasılığımız artıyor. Ayrıca sorun sadece CrossFire için değil, SLI çözümleri için de geçerli.